tisdag 23 november 2010

Vad gör jag på fb?

Jag har läst den här typen av inlägg på kanske 100 andra bloggar känns det som, men jag frågar mig ändå...Varför har jag ett fb-konto? Nästan varje gång jag är inne där sitter jag och irriterar mig på folks statusuppdateringar eller kommentarer.

Bland annat har jag en människa som är 100% självcentrerad i ALLA sina inlägg och kommentarer. Och givetvis ska de visa på hennes perfekta och underbara liv, som vi andra ska avundas. Nu gör ju jag inte det direkt, eftersom jag vet att allt inte är sådär perfekt och lyckligt under ytan hos henne. Det är DET som gör mig galen.

Sen har vi de här människorna som inte kan sluta bekräfta varandra heeeela tiden. De skickar meddelande till varandra hela tiden. Varje dag. "saknar dig", "jag saknar dig mer" "du är bästbästa i världen" "du är allra bäst i världen" KRÄKS!

Ja och sen har vi de här som har sådär sjukt sliskiga statusuppdateringar som ska kopieras där det står liknande:" Idag är det alla mammors dag. Du är en älskad mamma och gör så gott du kan. Alla älskar dig, du är värd allt gott i världen"

Alltså....vad är det för fel med: fan vilken skitdag, min sambo är dum i huvudet idag eller orkar inte med ungarna idag? Va?

/lilla fbmamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Min blogglista