fredag 19 november 2010

Jag blev verkligen hårddumpad!

Måste bittra av mig här lite. Igår skulle jag gått ut och ätit med en vän till mig. Inte vilken vän som helst, utan en av mina närmsta. Det har varit lite si och så mellan oss senaste. Eller iaf för mig. Jag tycker hon har blivit lite trist och trälig. Hur som helst. Jag gillar henne verkligen, så jag fortsätter fråga om vi ska hänga, träna, gå på bio m.m för jag vet att det kommer vara kul ändå och att det där lite tråkiga snart kan gå över.

Igår skulle vi då göra något kul. Gå ut och käka ihop på en ny restaurang. 2h innan ringer hon och säger att hon inte kan. Varför? För att hennes syrra ska komma till stan. (De ses kanske 2-3ggr i månaden trots dryga 30mils avstånd och hon skulle stanna till söndagen.) Jag svarar: jaha? och väntar att jag kanske ska bli medbjuden då jag ändå känt både min vän och hennes syrra i evigheters evigheter. Men icke! Eh...okej...whatever, hör jag mig själv säga och lägger till: du kunde gärna sagt det lite tidigare.

Ja, vad kan man säga...? Överkänslig? Kanske! Det blev iaf väldigt klart för mig att jag var ett mindre roligare alternativ än vad hon kunde göra istället och att jag definitivt inte kunde vara med på det mycket roligare alternativet.
Såg på hennes mammas fb idag att hon tydligen varit med sin dotter hela dagen igår. Med restaurangbesök och allt.

Jaha?!

/lilla bittermamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Min blogglista