torsdag 11 november 2010

Han höll inte med...vad otippat!

Mitt förra inlägg handlade om en krönika i DN jag läst häromdagen. Nu påstår han jag lever med att jag helt missuppfattat den. Det var inte alls någon kritik mot vad feminister inte gör, utan en lite lätt förfrågan bara och önskan om att de kunde vara där istället eller också eller typ..så.

Jag förklarade återigen varför jag tolkade texten så och att hon hade kunnat göra ett helt annat upplägg om det var det hon ville få fram. Det hade dessutom varit mer intressant att på samma sätt som man flyttar fokus från de prostituerade till köparna, pröva att flytta fokus på vem som ska agera för att förändra detta. Eller? Har jag fel.

Enligt honom är jag iaf en typisk feminist som i det här läge (och säkerligen andra också) övertolkar och tar illa upp, helt i onödan. Man kan väl säga att vi i den diskussionen inte kommer ett skit längre än så.

Har jag fel och han rätt tycker ni?

/lilla taåtsigmamma?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Min blogglista