måndag 8 november 2010

Jag förstår inte varför folk är så himla förstående...

Är det någonting jag spyr på så är det när människor ursäktar andras skitbeteende, bara för att personerna är släktingar, gamla kompisar, kompisars partners etc. Varför gör man det? Missförstå mig inte nu. Jag tycker själv att det är jättejobbigt att inte ursäkta andras skitbeteende, men jag är iaf tillräckligt smart att förstå hur saker och ting hänger ihop och dras därför ofta med ett jävla skitsamvete. Ett dåligt samvete för att jag är så förstående, konflikträdd eller vad det nu kan vara.

Ja, Jag är förbannad på dig och dina vänner som röstade borgerligt samtidigt som du är påstådd feminist och säger dig vilja kämpa för ett rättvist samhälle.

Ja, jag är förbannad på dig och din snubbe när du talar om vikten av jämställdhet och samtidigt inte ens klarar av att göra något som går utanför din inlärda skitkönsroll. Klarar av..du bemödar dig inte ens.

Ja, jag är förbannad på dig om du påstår att du är väldigt missnöjd över hur samhället ser ut och samtidigt inte gör ett skit för att förändra det.

Jag önskar att jag inte behövde ursäkta andras skitbeteende, men jag gör det med ibland. För att vi alla ska vara sams och inte hamna i konflikter. Vad är konsekvensen av det tror ni? Att jag har många fina ärliga djupa och meningsfulla diskussioner som leder till en närmare vänskap? NEJ. Snarare tvärtom. Jag har en massa menlösa relationer där jag stör mig något så fruktansvärt för att jag inte står ut med deras jävla hyckleri. Och den komiska paradoxen i detta är ju att jag själv gör just detsamma. Vågar inte slå näven i bordet och säga ifrån, vågar inte ens säga ifrån utan att slå näven i bordet. Gömmer mig bakom en hemlig blogg istället. Moget? Slutsumman av detta är ju att människor får hålla på med dumheter utan att någon säger till dem, och så kan de fortsätta och fortsätta och fortsätta i evighet att göra sig roliga, rika, kåta eller vad det nu kan va, på andras bekostnad.

Synd man inte har fler människor runt omkring en som faktiskt står för vad de säger. Det verkar ju vara ett unikum nu för tiden...

/tjuriga pmsmamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Min blogglista